نایلون زیست تخریب پذیر │ تولید پلاستیک های تجزیه پذیر زیستی

نایلون زیست تخریب پذیر

نایلون زیست تخریب پذیر محصولی زیست محیطی است که توسط متخصصان صنعت پلاستیک ساخته شده و با تولید و توسعه پایدار قدردانی می شود؛ پلاستیک های تجزیه پذیر زیستی به ویژه برای حمل زباله های زیست محیطی و محصولات خریداری شده از فروشگاه ها در نظر گرفته شده است.

نایلون زیست تخریب پذیر

پولیمرهای زیست تخریب پذیر چیست؟

در اول لازم است به این موضوع آگاهی داشته باشیم که هر ماده پلاستیکی از ملکول هایی به نام پولیمر ساخته شده که به به آن افزودنی های مختلفی اضافه می شود.

بیو پلاستیک به معنای پلاستیک زیستی است و محصولات ساخته شده از آن زیست تخریب پذیر می باشند که از منابع تجدید پذیر ماننده نشاسته و یا هر منشاء گیاهی و حیوانی استخراج شده و به معنای تخریب آنها توسط موجودات زنده ماننده باکتری ها، قارچ ها و … می باشد.

تجزیه بیولوژیکی در پلاستیک های زیست تخریب پذیر به پارامتر های مختلفی بستگی دارد:

  • ساختار پولیمر های تشکیل دهنده محصولات
  • فرایند تولید مواد
  • محیط تخریب

پولیمرهای مبتنی بر زیست محیطی از بسیاری از منابع طبیعی مختلف ماننده ذرت، سیب زمینی، چوب، جلبک و … ساخته می شود و با رفع معایب آن توسط متخصصین این حوزه، کاربرد های آنها به طور مداوم در حال تحول است که بخشی از زمینه های کاربردی آن عبارت است از کیسه های خرید، پلاستیک زباله، بسته بندی محصولات، محصولات بهداشتی یکبار مصرف، پزشکی، الیاف و منسوجات و …

قیمت نایلون تجزیه پذیر در کارخانه های تولیدی

قیمت نایلون تجزیه پذیر در کارخانه های تولیدی آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن قیمت مواد اولیه به کار رفته در محصول و فرایند تولید با کیفیت می باشد که می توان به راحتی برای استعلام قیمت به کارخانه های تولیدی و سایت های ایجاد شده توسط آنان مراجعه نمود و از نرخ روز نایلون های تجزیه پذیر اطلاع حاصل نمود.

در حال حاضر تحقیقات بسیاری برای یافتن گزینه های مختلف توسط متخصصین در حال انجام است و بسیاری از تولید کنندگان استراتژی های مختص خود برای انجام این کار دارند و انتظار می رود تا چند سال آینده به طور کلی تولید پلاستیک های سبز جایگزین کیسه های معمولی شود.

خط تولید نایلون تجزیه پذیر گیاهی

نایلکس تجزیه پذیر درب کارخانه

غالبا” اصطلاح تجزیه پذیری مورد سوء استفاده قرار می گیرد و لازم است برخی از جزئیات مهم را ارائه دهیم.

تجزیه پذیر می تواند با عمل بیولوژیکی و با تخریب مواد آلی با عمل میکرو ارگانیسم ها ( باکتری ها، آنزیم ها، قارچ ها) تعریف شود و یا با تکه تکه شدن با اصلاحات شیمیایی بر روی پلی اتیلن انجام شود.

  • کیسه های تجزیه پذیر اکسو  همان کیسه های معمولی هستند که با افزودنی های اکسو تخریب پذیر در زمان تعریف شده و زمان کوتاهی ( دو تا پنج سال) در طبیعت تجزیه می شود.
  • کیسه های تجزیه پذیر پایه گیاهی یک پیوند ایجاد شده بین مواد پلی اتیلن و زیست توده ماننده نشاسته می باشد که مواد طبیعی ترکیب شده می تواند باعث تجزیه بیولوژیکی در پلاستیک شود و زمان تخریب در محیط در این نوع بسیار بالاتر از نوع اکسو می باشد.

سرعت تجزیه پذیری به پارامتر های خاصی بستگی دارد و این محصولات می توانند بسته به محیطی که در آن قرار دارند در زمان های متفاوت تجزیه شوند که به مهم ترین آن در ادامه می پردازیم.

اگر یک پلاستیک تجزیه پذیر با یک فرمول در محیط آبزی، زمینی، هوازی (با اکسیژن) ، بی هوازی (بدون اکسیژن) قرار گیرد با یک سرعت تجزیه نمی شود و از عوامل دیگر نیز ضخامت ، اندازه، زبری و خصوصیات اشیاء نیز بی تاثیر در تخریب نمی باشد.

عرضه مستقیم ارزان ترین نایلون زیست تخریب پذیر در کشور

قیمت نایلکس تجزیه پذیر

کارخانه های تولید نایلون و نایلکس تجزیه پذیر با ایجاد نمایندگی و فروشگاههای آنلاین، انواع محصولات خود را به صورت مستقیم در کشور عرضه می کنند و به این دلیل این محصولات را با حذف واسطه ها با قیمت ارزان تری به دست مشتریان می رسانند.

این واحد تولیدی مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات است و متخصصان مجرب به خوبی سفارش مشتریان اعم از چاپی و غیر چاپی را انجام می دهند و تمامی این خدمات بر روی کیسه های فروشگاهی و کیسه های زباله زیست تخریب پذیر به خوبی پیاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *